“איזו מן מנחת הורים את?”


לא פעם אני נתקלת בשאלה או ההערה הזו “איזו מן מנחת הורים את?”

אומרים לי את זה כשרואים אותי מסתובבת על התינוקת שלי, בת 10 חודשים, עדיין במנשא ולא בעגלה שהיא כל כך לא אוהבת. אומרים לי את זה כששומעים שאנחנו עדיין יושבים ליד נועה בת ה-3.5 עד שהיא תרדם ואומרים לי את זה בעוד המון הזדמנויות נוספות.
אני מבינה, זה נשמע מוזר. מקרה קלאסי של “סנדלר יחף”. אני מסבירה להורים איך להתמודד עם ילדיהם בסיטואציות השונות ומי שמעיר לי חושב שאני מוותרת כל הזמן. אבל זו בדיוק הנקודה – מי שחושב שאני מוותרת כל הזמן רואה את זה מהזווית שלו. מי שמעיר לי חושב לעצמו “איזה סיוט זה להסתובב עם התינוקת כל הזמן במנשא” – אבל לי זה לא מפריע ואני אפילו אוהבת את זה ! את הקשר הקרוב איתה, את זה שאני הולכת איתה מחובקת בעצם, את זה שאני יכולה לתת לה נשיקה קטנה ולראות את החיוכים שלה ושהיא יכולה גם לשחק איתי תוך כדיי הליכה. וכך גם עם נועה – כיף לי לשבת לידה לפני השינה, זה זמן האיכות שלנו שבו אני יכולה לכסות אותה, לתת לה נשיקה ולהקריא לה ספר ועוד אחד, ועוד אחד אחרון אחרון כי אני כל כך אוהבת להקריא לה והיא כל כך אוהבת להקשיב.
לפעמים אנשים טועים לחשוב שהנחיית הורים זה אומר שמישהי תכנס אליהם הביתה ותתחיל להגיד להם איך כל הבחירות שלהם שגויות. איך זה לא נכון שהם מאפשרים לילדים לאכול שוקולד לפני ארוחת הערב ואיך זה לא נכון שהילדים לא אומרים תודה וסליחה. כשמסתכלים על זה ככה, הנחיית הורים בהחלט יכולה להיות משהו מאוד מרתיע. אם בעולם הערכים שלי אין לי בעיה שהילדים יאכלו ממתקים – למה שארצה שתכנס אליי מישהי הביתה ותתחיל לשנות לי את כל ההתנהלות מול הילדים??
למרות שיכול להיות שיש מנחות הורים שעושות את זה – אבל אני לא. בגישה שלי – אם זה לא מפריע לכם, זו לא בעיה. איפה בכל זאת זה מתחיל להיות בעייתי? כשאתם מוכנים לפצות על הכל. כשכלום לא מפריע לכם ולילדים מותר הכל בלי גבולות בכלל. במקרה כזה אדבר עם ההורים ואגיד להם שאם יש משהו שמפריע להם אבל הם מצאו דרך להתמודד איתו בלי להעניק גבול לילדים (למשל, מפריע להם שהם מפזרים צעצועים בכל הבית, אבל במקום לומר לילדים שלפני שמוציאים צעצוע חדש אנחנו אוספים את מה ששיחקנו איתו הם פשוט אוספים אחריהם) – במקרה כזה אומר להם שהגיע הזמן להפסיק לפצות, וזה המקום שלהם לשים גבול.
הנחיית הורים – קצת כמו דיאטה
אני אוהבת להסתכל על הנחיית הורים כמו שדיאטניות מסתכלות על דיאטה. “זו לא דיאטה” הן כל הזמן אומרות, “זה אורח חיים”. וזה נכון. גם לדיאטה וגם להנחיית הורים. כדיי שדיאטה תצליח – אנחנו צריכים לבחור כזו שתתאים לנו, שלא תגרום לנו להתחיל לאכול רק דברים שאנחנו שונאים ולוותר על כל מה שאנחנו אוהבים. אנחנו צריכים לבחור ספורט שאנחנו נהנים לעשות ולא כזה שאנחנו עושים רק כדיי לרזות ויודעים שנפסיק כשנגיע למשקל היעד.
כך זה בדיוק גם עם הנחיית הורים ! כדיי שתהליך יצליח – אנחנו צריכים לבחור גישה שתתאים לנו. אם אתם לא מאמינים באמפתיה והכלה ותבחרו מנחת הורים בגישת התקשורת המקרבת – זה כנראה פשוט לא יעבוד. אחרי שבחרתם מנחת הורים שמתאימה לכם חשוב גם לשים לב שהשינויים שאתם עושים הם לא רחוקים שנות אור מעולם הערכים שלכם. מהסיבה הזו בתהליכים אני מבקשת מההורים שיבחרו חוקים שמתאימים להם, במקומות שחשובים להם ובמקומות שמפריעים להם. ברגע שמבינים את הסיבה לקיומו של החוק, את ההיגיון שמאחוריו, גם קל יותר לאכוף אותו מאשר סתם חוק ללא היגיון.
יד ביד אתכם לאורך כל הדרך
אז איזו מן מנחת הורים אני? אני רוצה לראות את עצמי כמנחת הורים לחיים. לא כזו שתהיה אתכם שעה בשבוע ותשכח אתכם אחרי יומיים. כשאני אתכם בתהליך אני אתכם כל יום. אני בשיגרה שלכם, אני רואה את הקשיים שלכם, מבינה קודם כל אתכם – איפה אתם בתוך כל ההתמודדות הזו מול הילדים. דרככם אני רואה את הילדים שלכם, ומתוך היכרות והבנה אני עוזרת לכם למצוא את השינויים הקטנים האלה שאתם יכולים לעשות שבסופו של דבר יובילו לשינוי גדול באווירה בבית. אני לא כופה עליכם את עולם הערכים שלי, ומי שמכיר אותי ועבר איתי תהליך יודע שאם אציע פתרון שההורים לא מתחברים אליו, אז אנסה למצוא תמיד רעיון אחר או להבין קצת יותר לעומק את מקור הבעיה כדיי להתאים את הפתרון לבעיה.
אם אתם מרגישים שאתם זקוקים להכוונה הורית וחשוב לכם לעבוד מול מישהי שתשאר בקשב לא רק לילדים שלכם אלא גם אליכם, אתם מוזמנים להשאיר פרטים וליצור איתי קשר.
מוזמנים גם ליצור איתי קשר דרך מספר הטלפון שלי 052-3651027.
אנא הזינו כתובת אמיתית על מנת שאוכל להשיב לכם
ניתן להתקשר בשעות הפעילות או לשלוח הודעה/וואטסאפ בכל שעה ואענה בהקדם.

Facebook Comments